Aktualności

35 uczniów Niepublicznego Technikum Zawodowego im. Żołnierzy Sił Pokojowych ONZ Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Kielcach wzięło udział w listopadowej edycji Wzorcowego Modelu Kształcenia Praktycznego, organizowanego w ramach projektu „Świętokrzyska Edukacja Zawodowa”, który realizowany jest w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027, Priorytet 8. Edukacja na wszystkich etapach życia, Działanie 08.04 Rozwój szkolnictwa branżowego. Zakres interwencji: Wsparcie na rzecz szkolnictwa podstawowego i średniego.
16 uczniów z kierunku technik usług fryzjerskich (4 chłopców i 12 dziewczyn) oraz 19 osób z kierunku technik informatyk (4 dziewczyny i 15 chłopców) uczestniczyło przez cztery tygodnie w zajęciach praktycznych organizowanych u 12 kieleckich pracodawców. Zakończenie listopadowej części projektu stanowi podsumowanie intensywnej i wieloetapowej pracy, której celem było stworzenie nowoczesnego, kompleksowego oraz przede wszystkim praktycznego modelu kształcenia.


Serdeczne podziękowania za przyjęcie na zajęcia praktyczne naszych uczniów oraz opiekę nad nimi składamy na ręce następujących firm:
- Salon fryzjerski IMAN,
- Sallambier,
- Time 4 Change,
- Atelier Bella Donna,
- Portento,
- Paris - studio fryzjerskie,
- Telewizja Świętokrzyska,
- Radio eM Kielce,
- KIMSID Holding,
- ITECH,
- Globtrak,
- Centrum Doskonalenia Nauczycieli Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Kielcach.

Zakończenie zajęć praktycznych fryzjerskich w salonach jest ważnym krokiem w drodze do uzyskania przez uczniów naszej szkoły pełnej wiedzy i umiejętności niezbędnych do pracy w zawodzie fryzjera. Podczas listopadowych zajęć uczniowie mieli okazję zastosować zdobytą wiedzę teoretyczną w rzeczywistych warunkach pracy, ucząc się od doświadczonych fryzjerów i pracując bezpośrednio z klientami.
W trakcie miesięcznych zajęć przyszli technicy fryzjerstwa mieli możliwość m.in.:
- Wykonywania podstawowych zabiegów fryzjerskich, takich jak strzyżenie, mycie, stylizacja i koloryzacja włosów, pod okiem opiekunów praktyk.
- Poznania organizacji pracy w salonie, w tym zarządzania czasem, obsługi klienta, dbania o porządek na stanowisku pracy i utrzymania odpowiednich standardów higieny.
- Doskonalenia umiejętności komunikacyjnych, ucząc się jak rozmawiać z klientami, doradzać im w kwestii pielęgnacji włosów oraz proponować odpowiednie usługi.
- Obserwowania pracy profesjonalistów, co pozwalało im na naukę nowych technik, jak również na adaptację do standardów branżowych i najnowszych trendów fryzjerskich.
Dzięki codziennej pracy w salonie młodzi fryzjerzy mieli okazję zetknąć się z różnorodnymi sytuacjami zawodowymi, które pozwoliły im na lepsze przygotowanie do przyszłej pracy zawodowej.
Natomiast uczennice i uczniowie z kierunku technik informatyk odbywali swoje zajęcia w kolejnych 6 firmach o różnych specjalnościach i obszarach działania, w tym dwóch przedsiębiorstwach działających w branży medialnej. Nasi uczniowie poznawali praktyczne aspekty zawodu, zdobywali doświadczenie w rzeczywistych warunkach pracy oraz zapoznawali się z nowoczesnymi technologiami informacyjnymi oraz narzędziami IT.
W trakcie zajęć u pracodawców uczniowie rozwijali umiejętności twarde, takie jak obsługa specjalistycznego oprogramowania, urządzeń i narzędzi czy systemów, ale również kompetencje miękkie, które są niezwykle cenione na rynku pracy. Uczniowie uczyli się również skutecznej komunikacji, współpracy w zespole, nawiązywania relacji z przełożonymi i współpracownikami, a także radzenia sobie ze stresem, kreatywności, samodzielności i dobrej organizacji pracy. Miesięczne zajęcia stanowiły cenną okazję do nauki samodzielności i odpowiedzialności, a także pozwoliły uczniom na wzmocnienie pewności siebie w pracy z klientami.
Podsumowując, projekt Wzorcowy Model Kształcenia Zawodowego był nieocenionym doświadczeniem, które pozwoliło uczestnikom na zrealizowanie swoich umiejętności w rzeczywistym środowisku pracy. Dzięki temu, po zakończeniu zajęć u pracodawców, uczniowie są lepiej przygotowani a zdobyte doświadczenie daje im solidną podstawę do dalszego rozwoju w przyszłości. A już wiosną, a dokładnie w marcu 2026 r., swoje zajęcia praktyczne u pracodawców odbywać będą uczniowie z kierunków technik żywienia i usług gastronomicznych oraz technik pojazdów samochodowych.

dziennik

logowanie_office1.jpg

ikona pytania 3

wirtualny spacer

wirtualny spacer